اخبار فناوری

زمان انتشار آپدیت بهاره ویندوز 10

تابحال شرکت مایکروسافت در مورد آپدیت بعدی ویندوز 10 صحبت خاصی نداشته است. با کمک بیلدهای پیش‌نمایش اینسایدری که تا بحال منتشر شده است، ما تقریبا اطلاعاتی

در مورد این آپدیت داریم، اما  به صورت واضح و آشکار این شرکت نام و زمان انتشار آن را منتشر نکرده است.
شماره نسخه 1803 نشان می‌دهد که این آپدیت در همین ماه جاری باید نهایی سازی شود،اما به طور کلی در دسترس قرار نمی گیرد.
با توجه به یک پست در وبلاگ مایکروسافت که در ماه فوریه منتشر شده و پس از آن، امروز تغییر یافته و اصلاح شده است، آپدیت بهاره ویندوز 10 در ماه آوریل برای همه افراد در دسترس قرار میگیرد. مایکروسافت همچنین می‌گوید که پشتیبانی از این آپدیت در اکتبر 2019 به پایان خواهد رسید که همان دوره‌ی پشتیبانی 18 ماهه استاندارد را نشان می‌دهد. اگر چه همانند نسخه‌های قبلی، مایکروسافت احتمالاً شش ماه دیگر نیز به این دوره اضافه خواهد کرد، شاید تعجب آور باشد که چرا این شرکت از همان ابتدا یک دوره پشتیبانی دو ساله را اعلام نمی‌کند.
این سند همچنین “نسخه اولیه” را به عنوان 17115 فهرست کرده است، به این معنی که بیلد فعلی حلقه‌های Fast و Slow در واقع نسخه RTM یا همان نسخه‌ای که غیر اینسایدرها دریافت خواهند کرد، است. البته این موضوع به نظر درست نمی‌آید. لازم به توضیح است که کنسول ایکس باکس وان نیز از ویندوز 10 استفاده می‌کند و حلقه Preview Alpha در حال حاضر روی بیلد 17118 قرار دارد. با وجود اینکه ویندوز 10 و ایکس باکس دارای شماره نسخه‌های مختلفی برای رد استون 4 هستند (به ترتیب 1803 و 1804)، آنها روی شماره بیلد اصلی یکسانی در دسترس قرار خواهند گرفت.
اکنون ما باید منتظر اعلام یک تاریخ دقیق برای انتشار این به‌روزرسانی از سوی مایکروسافت باشیم. تا کنون تمام نشانه‌ها حکایت از این داشته‌اند که این نسخه با نام “به‌روزرسانی اسپرینگ کریترز” یا “Spring Creators Update” در دسترس کاربران ویندوز 10 قرار خواهد گرفت.

منبع  وینفون NEOWIN