آموزش

آموزش اعتماد سازی فایل در آنتی ویروس | تیزپرداز

گاهی اوقات با نصب یک نرم افزار، آنتی ویروس بعضی از فایل های مهم نرم افزار نصب شده را حذف می کند و باعث مشکلاتی مانند خارج شدن از محیط نرم افزار، اجرا نشدن و غیره می شود. در ادامه آموزش اعتماد سازی فایل در چند آنتی ویروس را مطالعه نمایید.


Nod32

 قبل از هر چیز آنتی ویروس خود را غیرفعال نمایید برای غیرفعال کردن آنتی ویروس بر روی Icon آنتی ویروس کنار ساعت راست کلیک نمایید و سپس گزینه Temporarily disable protection کلیک نمایید :
در این حال پنجره ایی گشوده میشود . برای غیرفعال نمودن آنتی ویروس باید تیک گزینه Do not ask again را بزنید و سپس بر روی Yes کلیک نمایید .
در این مرحله از شما سوال میشود ؟ چه مدت زمانی برای غیرفعال نمودن آنتی ویروس انتخاب میکنید . بنا به مدت زمانی که کار دارید تایم آن را انتخاب کنید و سپس بر روی Ok کلیک نمایید .
آنتی ویروس نود ۳۲ را اجرا نمایید . در منوی سمت چپ بر روی Tools کلیک نمایید . و در منوی سمت راست بر روی Quarantine کلیک کنید.
در این قسمت بر روی Record مورد نظر راست کلیک نمایید و سپس گزینه Restore را انتخاب نمایید .
قبل از اینکه Yes را بزنید باید تیک گزینه Do not ask again را بزنید و سپس بر روی Yes کلیک نمایید
در منوی سمت چپ بر روی Setup کلیک کنید و سپس در منوی سمت راست بر روی Computer کلیک نمایید تا زیر شاخه های Computer باز شود
بر روی Edit exclusions کلیک نمایید تا پنجره اعتماد سازی گشوده شود.
بر روی Add کلیک نمایید و فایل مورد حمله را به برنامه معرفی نمایید :
و در آخر همه پنجره ها را با OK و YES ببندید و خارج شوید . و دیگه آنتی ویروس فایل مورد نظر شما را ویروس تلقی نخواهد و فایل مورد نظر راحت و بدون دردسر کار خواهد کرد .
برای فعال سازی آنتی ویروس بر روی Icon آنتی ویروس راست کلیک نمایید و گزینه Enable protection را انتخاب نمایید.

Nod32 version 9

ESET Smart Security9 یا ESET NOD32 Antivirus9 را باز کنید.
وارد قسمت Setup سپس Computer protection شده و قسمت  Real-time file system protectionرا غیر فعال نموده،  سپس روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و از منو زمینه Edit exclusions را انتخاب کنید.
روی دکمه Add کلیک کنید.
روی دکمه Browse (…) کلیک کنید.
از پنجره ظاهر شده، فایل یا پوشه ای که می خواهید آنتی ویروس آن را اسکن یا حذف نکند انتخاب، و سپس دکمه OK را کلیک کنید.


Kaspersky

این آنتی ویروس به گونه ای طراحی شده که هر بار شما برنامه ای را اجرا می کنید تمام اجزای راه انداز آن را اسکن می کند(حتی اگر قبلا هم اسکن کرده باشید)که این امر باعث تاخیر در اجرای برنامه ها می شود .البته این موضوع ضعف آنتی ویروس محسوب نمیشود.در اینجا علاوه براینکه به آنتی ویروس میفهمانید که به فایلی که بی دلیل حمله کرده و مشکوک شده حمله نکند.میتوانید فایل های غیرمشکوک را نیز اعتماد سازی کنید تا هربار در اجرای برنامه آنها را اسکن نکند.اما به طور کلی هدف از اعتمادسازی جلوگیری از حمله آنتی ویروس به Crack سایر نرم افزارهای شماست.برای شروع بر روی Settings کلیک کنید در پنجره باز شده Trusted applications را انتخاب کنید. روی Add کلیک کرده و از طریق Browse فایلی که میخواهید اعتمادسازی کنید انتخاب نمایید.
همه تیک های موجود در این پنجره را فعال کنید و بعد با OK تایید نمایید.همه پنجره ها را OK کرده وببندید.به همین ترتیب بقیه فایل ها را نیز میتوانید اعتمادسازی نمایید.


Norton

هنگامي كه آنتي ويروس با فايل ويروسي مواجه مي شود در كنار ساعت (Notification Area) پيغامي ظاهر خواهد شد. اگر آنتي ويروس فايل ويروسي را خطرناك بداند آن را پاك مي كند در غير اين صورت براي انجام مراحل اعتمادسازي به شيوه زير عمل كنيد.
ابتدا آنتي ويروس را موقتاً غيرفعال كنيد .براي اين كار بر روي آيكن آنتي ويروس در كنار ساعت كامپيوتر راست كليك كرده و Disable Antivirus Auto-Protect را بزنيد. و مدت زمان لازم براي غيرفعال بودن را مشخص كنيد.
بر روي عبارت زرد رنگ Advanced كليك كنيد و بعد Quarantine را انتخاب كنيد.
در پنجره جديد در سمت چپ روي Record مربوطه كليك و در سمت راست روي Restore & Options كليك كنيد.
بر روي دكمه Restore & exclude this file كليك كنيد.
تيك گزینه مورد نظر را بزنید سپس YES را كليك كنيد.
حال فايل مورد نظر اعتماد سازي شده است. پنجره ها را ببنديد.
بر روي آيكن برنامه در كنار ساعت راست كليك كنيد و Enable Antivirus Auto-Protect را بزنيد.


Avira

معمولاً وقتي آنتي ويروس به فايلي بر خورد مي كند كه از نظر آن، ويروس تلقي مي شود، با پنجره اطلاع رساني در كنار ساعت كامپيوتر مواجه مي شويد.
بر روي Remove كليك كنيد. اگر درجه خطرناكي ، از نظر آنتي ويروس بالا باشد پس از حذف آن غير قابل بازيابي است در غير اين صورت آن را قرنطينه مي كند و به بخش Quarantine منتقل خواهد كرد و قابل بازيابي و اعتماد سازي خواهد بود.
بر روي دكمه سبز مربوط به Realtime Protection كليك كنيد تا به سمت راست حركت كرده و به رنگ قرمز تغيير كند.
اكنون برنامه شما به طور موقت غيرفعال شده است. در سمت چپ برنامه ، بر روي Quarantine كليك كنيد.
بر روي Record مورد نظر راست كليك و گزينه Restore object را انتخاب نماييد و با YES تأييد كنيد. فايل مربوطه به مكان اوليه خود باز خواهد گشت.
دكمه F8 را بر روي كيبورد كليك كنيد تا پنجره تنظيمات باز شود. سپس دكمه سبز رنگ Expert mode را كليك نماييد تا تنظيمات پيشرفته باز شود.
در سمت چپ ، در دو قسمت System Scanner  و Realtime Protection بخشي به عنوان Scan قرار دارد كه آن نيز زير مجموعه اي با عنوان Exceptions دارد. براي هر دو Exceptions مسير فايل مورد نظر براي اعتمادسازي را به آن معرفي كنيد.
 حالا همان كار را براي Exceptions مربوط به بخش Realtime Protection انجام دهيد و مسير فايل را به هر دو قسمت معرفي كنيد.
پنجره را با OK تأييد كرده و ببنديد. سپس از طريق گزينه Status  وارد صفحه نخست آنتي ويروس شويد و آن را فعال نماييد.


Avast

نخستین گام براي اعتمادسازيِ یک فایل disable کردن آنتي ويروس است، برروي آيکن انتي ويروس در کنار ساعت ويندوز کليک راست کرده و گزينه avast! shields control راکليک کرده و مدت زماني راکه ميخواهيد انتي ويروس بصورت موقت غيرفعال باشد را تعيين کنيد.
سپس جهت اعتمادسازي برنامه يا فايل مورد نظر برروي Settings کليک کرده و از پنجره باز شده درقسمت سمت چپ روي Antivirusکليک کنيد.
ازپنجره باز شده گزينه Exclusions راپيدا کرده وازسربرگ File paths دکمه Brows راانتخاب کنيدو مسير پوشه حاوي فايل مورد نظر را به آنتي ويروس معرفي نمائيد. بعداز اعمال اين موارد مي توانيد مجددا آنتي ويروس را Enable کنيد.


AVG

وقتي آنتي ويروس با فايلي كه از نظر آن ، ويروس تلقي مي شود برخورد مي كند با پنجره زير مواجه مي شويد كه سه گزينه ي Ignore , Go to file ، Move to Vault را دارد.
پس از اينكه فايل را قرنطينه كرديد، آنتي ويروس را موقتاً غيرفعال كنيد.براي غيرفعال كردن آنتي ويروس از منوهاي بالاي برنامه گزينه Components  را انتخاب و از زير مجموعه هاي آن Anti-Virus را كليك كنيد. در پنجره بعد تيك گزينه Enable Resident Shield را غيرفعال كنيد و دكمه Save changes را كليك كنيد.
از منوهاي بالاي برنامه گزينه Components را انتخاب و از زيرمجموعه هاي آن اين بار Identity Protection را كليك كنيد و تيك Activate Identity Protection را غيرفعال كنيد و Save changes را كليك كنيد.
از منوي بالاي آنتي ويروس گزينه History و سپس Virus Vault را انتخاب كنيد.
پنجره اي كه مربوط به ليست فايلهاي قرنطينه شده است، باز مي شود. روي ركورد  مربوط به فايل مورد نظر، راست كليك كنيد و Restore و سپس YES و close را كليك كنيد.
از منوهاي بالاي برنامه به قسمت Tools رفته و گزينه Advanced setting را انتخاب كنيد. از گزينه هاي سمت چپ روي علامت + كنار Resident Shield كليك كنيد تا باز شود و از زيرمجموعه هاي آن Exceptions را انتخاب و در سمت راست بر روي Add File كليك كنيد. و بعد Apply و OK را بزنيد.
بر روي Fix All كليك كنيد.
اگر هنگام اجراي فايل اعتماد سازي شده، با پنجره زير مواجه شديد، گزينه Allow  را كليك كنيد.
پس از آنكه فايل را از قرنطينه Restore  كرديد، پيش از اعتماد سازي، فايل را به هر جايي كه مايليد منتقل كنيد ، سپس اعتماد سازي كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.