اخبار فناوری

مرورگر موزیلا و ایمنی در برابر هکرها

شرکت موزیلا با همکاری شرکت “Have I Been Pwned” وبسایت‌هایی را که سابقه هک شدن و سرقت اطلاعات دارند نشانه دار میکند تا کاربران با این وبسایت‌ها

آشنا شوند. فایرفاکس یکی از مرورگرهای بسیار سریع محیط وب است که در حال حاضر بر روی یک ویژگی جدید کار می‌کند که طرفداران امنیت را شیفته می‌کند؛ فایرفاکس به شما هشدار می‌دهد که شما در حال بازدید از یک سایت هستید که دچار سرقت اطلاعات شده است.
فایرفاکس با همکاری با “Have I Been Pwned” بعنوان سایتی محبوب، که می‌تواند ایمیل شما را بررسی کند و به شما بگوید که اعتبار شما توسط هکرها هک شده یا نه.
“تروی هانت”، متخصص امنیت سایت “Have I Been Pwned”، این خبر را تایید کرده و در توییتی گفته است: بله، ما در حال انجام کارهای فوق‌العاده‌ای با شرکت موزیلا هستیم. این به روزرسانی هنوز در مراحل اولیه است، اما شما می‌توانید آن را از “GitHub” دانلود کنید. با این حال توجه داشته باشید که تنها با نسخه توسعه‌دهنده کار می‌کند.
فایرفاکس فقط به دنبال آن است که کدام سایت‌ها هک شده است. از سوی دیگر، برای سایت‌های هک شده ممکن است ناخوشایند باشد که از طریق این خصوصیت جدید فایرفاکس که سابقه امنیتی آنان را برملا می‌کند. با این حال، اگر این سیستم به درستی اجرا شود، می‌تواند خدمات بسیار مفیدی را برای مصرف کنندگان ارائه دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا بدانند چه زمانی لازم است گذرواژه خود را عوض کرده و دیگر از آن استفاده نکنند.“هانت” در توییتر گفته است که کاربران تا کنون مشتاقانه واکنش نشان داده‌اند.
منبع  آیتنا