اخبار فناوری

آسیب پذیری اسکایپ در برابر هکرها

دربرنامه اسکایپ ضعف امنیتی و آسیب‌پذیری جدیدی پیدا شده به موجب این ضعف هکرها می توانند به رایانه شخص قربانی نفوذ کرده و اطلاعاتشان را سرقت نمایند.

در مورد آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون موجود در پردازنده‌های اینتل صحبت های زیادی شده است. بعد از آن خبرها و گزارش‌های مختلفی در مورد اینکه این ضعف‌های امنیتی برروی برنامه های دیگر، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها هم پیدا می‌شوند، در فضای مجازی منتشر شده است.
حالا اخبار و گزارش‌های جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که حاکی است برنامه اسکایپ اسکایپ که امکان تماس‌های ویدیویی و تصویری را به کاربرانش می‌دهد، هم گرفتار یک ضعف امنیتی و آسیب‌پذیری جدیدی شده است که به هکرها اجازه نفوذ به اطلاعات شخصی و فایل‌های ذخیره شده برروی رایانه فرد مورد نظر را می‌دهد.
استفان کانتاک – یک پژوهشگر فعال در زمینه امنیت سایبری – در این باره اعلام کرده است که دانلود به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار اسکایپ از یک روش و تکنیک برای هک اطلاعات شخصی برروی رایانه یا گوشی هوشمند استفاده می‌کند و راه ورود و نفوذ به فایل‌های کاربران را برای مجرمان سایبری و هکرها تسهیل می‌کند.
این پژوهشگر فعلا به کاربرانی که از اسکایپ استفاده می‌کنند، توصیه کرده است تا زمانی که ضعفه های امنیتی این پیام رسان برطرف نشده، به‌روزرسانی جدید اسکایپ را دانلود و نصب نکنند.

منبع  آیتنا