اخبار فناوری

اجرای مجموعه آفیس 2019 فقط روی ویندوز 10

مایکروسافت همراه با تمدید خدمات و پشتیبانی نسخه‌های جدید ویندوز 10 و تغییرات بوجود آمده در سیستم مورد نیاز آفیس 365 پروپلاس، اعلام

کرد که آپدیت بعدی آفیس دسکتاپ تا اواخر سال جاری میلادی منتشر می شود.مایکروسافت در سال گذشته در کنفرانس Ignite، اعلام کرد که نسخه‌ی جدید آفیس (آفیس 2019) در سال 2018 منتشر خواهد شد.آفیس 2019 در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی منتشر می شود و نسخه‌ی پیش نمایش برنامه های جدید و محصولات سرور این مجموعه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز منتشر خواهند شد. موضوع مهم دیگری که مایکروسافت به آن اشاره کرده این است که مجموعه‌ی آفیس 2019 فقط در ویندوز 10 قابل اجرا است. سیستم عامل های پشتیبانی شده در این نسخه از مجموعه به قرار زیر هستند:
   – Windows 10 SAC (نسخه‌هایی که به صورت شش ماه یکبار ویژگی های جدید را دریافت می‌کنند.)
   – Windows 10 Enterprise LTSC 2018 (نسخه‌های اینترپرایزی که به صورت بلند مدت به روز رسانی های امنیتی را دریافت می‌کنند.)
   – نسخه‌ی بعدی LTSC ویندوز سرور
همچنین، مایکروسافت روش‌های نصب مجموعه‌ی آفیس 2019 را متحول ساخته است و دیگر آن را به صورت فایل MSI (فایل ویندوز اینستالر) ارائه نخواهد کرد، در عوض برنامه های این مجموعه با تکنولوژی نصب “Click-to-Run” منتشر خواهند شد. (توسط این تکنولوژی می‌توانید اقدام به استفاده از برنامه کنید و عملیات نصب آن در پس پرده صورت می‌گیرد.) اما مایکروسافت همچنان به ارائه‌ی محصولات سرور مجموعه‌ی آفیس به صورت MSI ادامه خواهد داد.
نسخه‌های دائمی آفیس تا به حال تحت سیاست‌های ثابت مایکروسافت، به مدت 5 سال پشتیبانی استاندارد و 5 سال پشتیبانی گسترده منتشر شده‌اند. با انتشار آفیس 2019، مایکروسافت دوره پشتیبانی را کاهش داده و این مجموعه‌ طبق دوره پشتیبانی زیر منتشر خواهد شد:
مجموعه‌ی آفیس 2019، به مدت 5 سال پشتیبانی اصلی و حدود 2 سال پشتیبانی گسترده را ارائه خواهد داد. در واقع این یک استثنا برای سیاست‌های ثابت ما به منظور هماهنگ سازی آن با دوره‌ی پشتیبانی آفیس 2016 می‌باشد. پشتیبانی گسترده در تاریخ 14 اکتبر 2025 به پایان خواهد رسید.

منبع  وینفون