اخبار فناوری

امکان نصب برنامه جیمیل در گوشی های کم حافظه

اخیرا گوگل نسخه تازه ای از برنامه جیمیل را با عنوان Gmail Go، برای گوشی‌های اندرویدی که حافظه ی کمی دارند ارائه کرده است.

بسیاری از کاربرانی که گوشی‌های هوشمند اندرویدی با ظرفیت حافظه پایینی دارند، مدت هاست که از پشتیبانی نکردن سرویس آنلاین پست الکترونیک جی‌میل در گوشی‌های خود ناراضی بوده و شکایت‌های خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. حالا تکنولوژی گوگل تصمیم گرفته است که با نسخه جدیدی از سرویس جی‌میل با عنوان Gmail Go، از گوشی‌هایی با ظرفیت حافظه کمتر و پایین‌تر نیز پشتیبانی کند و بنابراین بتواند رضایت این گروه از کاربران را جلب کند.
سرویس آنلاین پست الکترونیک جی‌میل گو (Gmail Go) در گوشی‌هایی حتی با ظرفیت حافظه ۵۱۲ مگابایت و یک مگابایت هم قابل دسترسی و استفاده است. این سرویس در نسخهAndroid Go که هم زمان با انتشار نسخه ۸.۱ سیستم عامل اندروید در دسامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد، در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند با حافظه ظرفیت پایین به راحتی قابل استفاده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده، کاربران بسیاری در کشور هند از عدم توانایی و دسترسی به سرویس پست الکترونیک گوگل (جی میل) شاکی بودند که حالا با انتشار چنین نسخه جدیدی، قادر خواهند بود تمامی پیام‌های دریافتی را به راحتی مشاهده کرده و پیام‌های مورد نظر خود را نیز به مخاطبانشان ارسال کنند.
در سال‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی به فکر افتاده‌اند که برای آن دسته از کاربرانی که از سرعت اینترنت پایین یا حافظه گوشی کمتری نیز برخوردارند، تمهیداتی را بیندیشند تا کاربران در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه نیز بتوانند در فضای مجازی ارتباط برقرار کرده و از قابلیت‌های گوناگون آن بهره‌مند شوند.

منبع  آیتنا