اخبار فناوری

کاربران خانگی از ویندوز 10 استفاده کنند

اخیرا امنیت سیستم‌عامل‌ها خیلی مهم تلقی شده است و به موجب آن بررسی‌های گوناگونی در مورد آن انجام می شود. بنابر ادعای مایکروسافت که ویندوز 10 امن‌ترین نسخه ویندوز

تا به اکنون است، اما این مقاله در واقع یک نقل قول از یک گزارش امنیتی منتشر شده توسط Webroot بوده که نرم‌افزارهای مخرب روی سیستم‌عامل‌ها در سال 2017 را بررسی کرده است. در ادامه با وینفون همراه باشید.
Webroot در مورد کاربران کسب‌وکار اظهار داشته، تعداد فایل‌های مخرب که در سال 2017 شناسایی شده‌اند، در مقایسه با سال 2016 کاهش یافته است و همان‌طور که انتظار می‌رود، ویندوز 10 مانند یک سد مستحکم در برابر این حملات، عمل کرده است.
به صورت کلی، 15 درصد از نمونه‌های نرم‌افزارهای مخرب در ویندوز 10 شناسایی شده‌ است، در حالی که حداقل 63 درصد از آنها به طور خاص ویندوز 7 را هدف قرار داده‌اند. به صورت میانگین به میزان 0.04 فایل تروجان در هر ویندوز 10 وجود داشته، در حالی که در مورد ویندوز 7 این رقم برابر با 0.08 بوده است. با این حال، ویندوز 10 در ماه‌های آگوست و دسامبر یک افزایش حجم نرم‌افزارهای مخرب را ثبت کرده که این میزان در این ماه‌ها به ترتیب 14 درصد و 12 درصد بوده است.
نرم‌افزارهای ناخواسته بالقوه (PUA) از میزان 0.06 در ماه ژوئن به 0.01 در ماه دسامبر کاهش یافته، که نشان می‌دهد پیشرفت‌های امنیتی انجام شده در ویندوز 10، مؤثر بوده‌اند.
از سوی دیگر، Webroot می‌گوید، وقتی به حوزه کاربران خانگی می‌رسیم، این تفاوت بزرگ‌تر می‌شود، به طوری که ویندوز 10 دو برابر امن‌تر از ویندوز 7 است. این شرکت اضافه می‌کند:
نفوذ نرم‌افزارهای مخرب در هر دستگاه غیرتجاری در پایان سال 2017 برای ویندوز 10 به میزان 0.07 بوده، در حالی که این رقم برای ویندوز 7 و ویندوز XP به ترتیب 0.16 و 0.17 بوده است. همچنین حجم نرم‌افزارهای مخرب در هر دستگاه در سال 2017 ثابت باقی مانده و میزان آن، 0.55 فایل در هر دستگاه است.
در مورد PUA ها نیز روند مشابهی وجود دارد میزان آنها در ویندوز 7 به 0.17 کاهش یافته و نصف این مقدار نیز برای ویندوز 10 ثبت شده است. خوشبختانه مقبولیت ویندوز 10 در حال افزایش است، که در نتیجه ویندوز 7 در سراشیبی قرار می‌گیرد و این موضوع در نهایت به کاهش چشمگیر میزان آلودگی‌ها در پلتفرم ویندوز منجر خواهد شد. با این حال، در حال حاضر بسیاری از کاربران وجود دارند که به هیچ وجه قصد ترک ویندوز 7 را ندارند، که در نتیجه بعد از اتمام تاریخ پشتیبانی از این سیستم‌عامل (ژانویه 2020)، دیگر سیستم‌هایشان به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی را دریافت نخواهد کرد. این بخش از کاربران، نگرانی اصلی مایکروسافت هستند.

 منبع وینفون ,SOFTPEDIA