اخبار فناوری

اندروید پی و رهایی از تبلیغات مزاحم

این روزها تقریبا تمام افراد تلفن همراه دارند و تمامی این افراد حدودا از پیامک‌ها و تماس‌های تبلیغاتی شکایت دارند. درواقع این پیامک ها و تماس‌های تبلیغاتی مزاحم در یک

مقطع زمانی بسیاری از مشترکان اپراتورهای همراه را شاکی کرده بود.
حال گزارش‌های جدیدی از سوی موسسه  XDA منتشر شده که بیانگر آن است که نسخه بعدی سیستم عامل اندروید با عنوان android P که قرار است در اواسط سال جاری ۲۰۱۸ میلادی توسط گوگل معرفی و رونمایی شود، این گونه پیامک و تماس‌های تبلیغاتی را که از شماره های ناشناس و پولی با مخاطبان و کاربران تماس می‌گیرند، مسدود و بلاک کند و بدین ترتیب جلوی ایجاد مزاحمت بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی را برای مشترکان گوشی همراه را بگیرد.
گفته می‌شود این نسخه جدید اندروید از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی که توسط غول تکنولوژی گوگل توسعه و ارائه داده خواهد شد استفاده میکند و این توانایی را دارد که شماره‌های مبدا این تماس و پیامک‌های تبلیغاتی را شناسایی کرده و در صورتی که بفهمد از سوی مخاطبان ناشناس است و یا به دلایل تبلیغاتی، پولی و یا سوءاستفاده از کاربران است، آن را بلاک می‌کند.
البته تحلیلگران بر این باورند که این سیستم به طور کاملا هوشمندانه کار نمی‌کند و کاربران خود باید شماره تماس‌های تبلیغاتی که با آن‌ها تماس گرفته اند را مسدود کنند. در هر صورت، این خبر می‌تواند خبر بسیار خیلی خوبی برای کاربران و مشترکان زیادی از گوشی‌های همراه محسوب شود به دلیل اینکه گزارش‌های بسیاری مبنی بر نارضایتی کاربران در جهان به دست رسیده است و حالا به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد این مشکل را در نسخه بعدی سیستم عامل خود برطرف کند و این دسته از کاربران را از شر مزاحمت‌های تماس‌های تبلیغاتی برهاند.

منبع  آیتنا