اخبار فناوری

در مورد سکه های تلگرامی بیشتر بدانید!

تلگرام تصمیم گرفته در مرحله اول، سکه‌هایی به ارزش 850 میلیون دلار (تقریباً معادل 382 میلیارد تومان) را به روش فروش خصوصی در به مشتریان ارائه دهد.

این سکه‌ها که Gram نام دارد، در واقع ارز دیجیتال تلگرام هستند. بر اساس این گزارش، فروش عمومی سکه‌های تلگرام از ماه مارس (اسفند 1396) شروع خواهد شد و احتمالاً سرمایه‌ای 1.5 میلیارد دلاری (6750 میلیارد تومان) به این شرکت خواهد رسید.

یک صرافی به نام Exante با توجه به این موضوع برای خرید سکه‌های تلگرام تقاضا بسیار بالاست گفت: این سکه‌ها در زمان عرضه عمومی، دو برابر بیشتر از آن چه در عرضه خصوصی به فروش رفته‌اند ارزش‌گذاری خواهد شد.
سال گذشته استارت‌آپ‌ها در مجموع توانستند با بهره‌گیری از این شیوه، 4 میلیارد دلار سرمایه جذب کنند که بالاترین مقدار آن متعلق به شرکت Filecoin با سرمایه 257 میلیون دلاری بود.
انتظار می‌رود ارزش کل سرمایه‌ای که احتمالاً توسط تلگرام جذب خواهد شد، به بیش از 2 میلیارد دلار برسد که قطعاً بزرگ‌ترین کسب سرمایه، تا به امروز در تاریخ ارز دیجیتال محسوب می‌شود.
از سوی دیگر گفته می‌شود پاول دورف (Pavel Durov) موسس و مدیر تلگرام، میخواهد یک پلتفرم پرداخت با استفاده از فناوری بلاکچین را راه اندازی نماید که می‌تواند با ویزا و مسترکارت رقابت داشته باشد.

 منبع  آیتنا