آمار مالی مایکروسافت خبر از موفقیت این شرکت در زمینه خدمات در فضای ابری میدهند و بنابراین انتظار می رود که مایکروسافت در آینده،
برنامههای راهبردی خود را با تمرکز بیشتری بر روی این بخش طراحی و اجرا نماید.
شرکت مایکروسافت، اخیرا در حال سپری کردن دوران تغییر بزرگی است و کاملاً مشخص است که دیگر مانند گذشته، فقط بر روی سیستمعامل ویندوز تمرکز ندارد.
در این میان، سری سرفیس مشهورترین محصول این شرکت در ردههای عمومی می باشد که مطابق آنچه آمار نشان میدهد، محصولات این مجموعه در طول سه ماه گذشته با رشد فروش 12 درصدی روبرو بودهاند.
با این وجود به نظر کارشناسان، سرفیس برگ برنده اصلی مایکروسافت نیست، بلکه دلیل اصلی پیشرفت مایکروسافت را باید در ابرها جستوجو کرد، زیرا سامانههای ابری این شرکت بهشدت موفق ظاهر شده و مورد استقبال واقع شدهاند.
به عنوان مثال، درآمد مایکروسافت از سامانههای ابری در طول سه ماه گذشته به 20 میلیارد دلار رسیده است که نشان از رشد جهشی این شرکت در این رده دارد.
یکی دیگر از سیستم های موفق مایکروسافت، خدمات آفیس 365 این شرکت بوده و این خدمات ابری نیز با 28 میلیون عضو توانسته است تا رشدی 42 درصدی را تجربه کند.
مدیرعامل مایکروسافت میگوید: نتایج ما نشاندهنده رشد بالای نوآوریهای ما و افزایش استفاده مخاطبان از خدمات ما در سراسر عرصههای تجاری است. مشتریان همچنان به مایکروسافت اعتماد دارند و از خدمات ما برای تحول در کسب و کار استفاده میکنند.