اخبار فناوری

افزایش محبوبیت مرورگر اج

اینترنت اکسپلورر1 اولین مرورگری بود که مایکروسافت با آن وارد صنعت کامپیوتر شد، در روزهای ابتدایی پس از ارائه ی این مرورگر، مایکروسافت شاهد

موفقیت‌های زیادی بود اما با گذشت زمان، این موفقیت‌ها دوام نیاوردند و مایکروسافت از شرکت‌هایی مانند گوگل و موزیلا شکست خورد و از آن‌ها عقب ماند. با این حال، بر خلاف انتظار خیلی‌ها، شکست‌های پیشین و نقدهایی که از مایکروسافت می‌شود باعث نشد که این شرکت رقابت را ترک کند.
مرورگر گوگل کروم، یکی از موفق‌ترین و سریع‌ترین مرورگرها در صنعت کامپیوتر می باشد. مایکروسافت اج که با ویندوز 10 به بازار مرورگرها پیوست، در حال حاضر صاحب 4/67 درصد از این بازار است. نسبت به قبل، سهم بازار مایکروسافت اج افزایش 0/06 درصدی (از 4/61 درصد) داشته است.
برای آنکه این مرورگر در صنعت تکنولوژی بماند، الگوبرداری و یادگرفتن از اشتباهات گذشته بسیار ضروری و مهم است. مایکروسافت تا بحال چندین بار تلاش کرده است کاربران خود را راضی کند ولی نتایج آن برای مایکروسافت خالی از منفعت بود. رقابت مستقیم با کروم و فایرفاکس خارج از توان مایکروسافت است ولی به این معنا نیست که این شرکت باید از رقابت مرورگرها خارج شود، یا بهتر است بگوییم که این چیزی است که مایکروسافت در تصمیمات خود دارد.
این غول نرم‌افزاری قرار است که قدم بزرگ‌تری برای توسعه و بهبود مایکروسافت اج بردارد و تجربه‌ای جدید ایجاد کند که انتظار می‌رود به کلی این وضعیت فعلی را تغییر دهد.  با این‌که مایکروسافت اج افزایش سهمی هرچند اندک در بازار داشت، ولی باز پیشرفت چشم‌گیری برای رقابت با فایرفاکس و کروم نداشت، هرچند مایکروسافت تمام تلاشش را می‌کند تا این مرورگر بیش‌تر مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع  آیتنا