اخبار فناوری

اینتل بروزرسانی جدیدی منتشر کرد

دو ماه بعد از انتشار خبر حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre در پردازنده‌های اینتل و یک ماه بعد از اینکه اینتل از نصب آپدیت های امنیتی کاربران جلوگیری کرد

حالا شرکت اینتل با آپدیت‌های امنیتی جدید خود با این حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های سری Skylake، Kaby Lake، Coffe Lake و سری ایکس بازگشته و مقابله می کند.
به گزارش کاربران شخصی به‌روزرسانی اینتل سبب شده بود سیستم‌ها به صورت ناخواسته راه اندازی شود و باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده بود و در تاریخ 22 ژانویه اینتل رسما از کاربران خواست تا از نصب آپدیت‌های سری اول پرهیز کنند تا در نسخه‌های جدید مشکلات به‌وجود آمده را رفع کند.
اینتل اعلام کرده‌است که به‌ روزرسانی‌های جدید به‌ طور کامل توسط کاربران و شرکای تجاری آن‌ها تست شده‌است و هیچ مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهند کرد و خبری از ریبوت‌های پیاپی نیست.
ما به‌ روزسانی‌ها را برای شرکای تجاری خود و مشتریان ارسال کرده‌ایم و کاربرانی که از پردازنده‌های سری Skylake، Kaby Lake، Coffe Lake و سری ایکس بهره‌می‌برند قادر به دریافت بدون مشکل این به‌روزرسانی خواهند بود. این آپدیت نسل‌های 6،7 و 8 محصولات اینتل را در بر می‌گیرد و حتی محصول تازه معرفی شده سری زنون را پوشش می‌دهد.
این به‌ روزرسانی‌ها توسط تولیدکننده‌های دیگر نیز در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و توصیه می‌شود کاربران برای حفظ امنیت خود هر چه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی سیستم خود اقدام کنند.

منبع  وینفون