اخبار فناوری

پاداش 1 میلیارد تومانی اینتل

شرکت اینتل که به دلیل افزایش باگ‌های امنیتی Spectre و Meltdown خود غافلگیر شده و تصمیم دارد با روش‌های مختلف، این مشکل را حل نموده و به اعاده حیثیت بپردازد.

این شرکت میخواهد با استفاده از توانایی‌های توسعه‌دهندگان مستقل، این مشکلات امنیتی و موارد مشابه آن را شناسایی و حل کند.
راهکار اصلی اینتل برای رسیدن به اهداف خود پول است.
شرکت چیپ‌ساز بزرگ آمریکایی اعلام کرده است کسانی که باگ‌های عمومی را در این محصولات کشف کنند، پاداش 100 هزار دلار جایزه می‌دهد، علاوه بر این کسی که این باگ ها را پیدا میکند می‌تواند 250 هزار دلار تقریباً معادل 1 میلیارد تومان پاداش دریافت کند. اینتل امیدوار است با این برنامه تشویقی ویژه، افراد زیادی درصدد کشف ایرادهای امنیتی محصولات این شرکت باشند.
مدیر کل بخش امنیت پلتفرم‎های اینتل،یک پست وبلاگی منتشر کرد، و گفت: «ما درها را به روی تمام پژوهشگران امنیتی گشوده‌ایم و هر کس که بتواند باگ‌های مربوط به کانال‌های جانبی یا Spectre را شناسایی کند، تا 250 هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد».او می گوید ما اعتقاد داریم که این تغییرات، مشارکت گسترده‌تر پژوهشگران امنیتی را در پی دارد و انگیزه آنها را بیش از پیش در شناسایی باگ‌ها افزایش می‌دهد.
همچنین او یبیان کرد که این برنامه را در صورت نیاز ارتقاء داده تا اثربخشی آن افزایش یابد.
یادآور می شویم مشکلات امنیتی Spectre و Meltdown در ماه ژانویه پدیدار شده و می‌تواند هر رایانه شخصی و دستگاه موبایل را در اقصی نقاط جهان تحت تأثیر خود قرار دهد.

  منبع  آیتنا