دستیارهای هوشمند صوتی و رابط ها می خواهند مسیر خود را برای ورود به عرصه کسبوکار کشف کنند و به شرکتهای مختلف برای انجام امور مختلف کمک نمایند.
فرض کنید در یک جلسه کاری حضور دارید و آمازون اکو (یا هر دستگاه هوشمند صوتی دیگر) روی میز وجود دارد ناگهان یکی از حاضران در جلسه، سؤالی در مورد میزان فروش می پرسد. به جای روشن کردن لپ تاپ و رفتن به برنامه اکسل و پیدا کردن اعداد و ارقام و جستجوهای مختلف، میتوانید این سؤال را از دستگاه بپرسید تا به راحتی پاسخ شما را بدهد.
اکنون در دنیای امروز کم کم به این واقعیت نزدیکتر میشویم. البته رابطههای صوتی تابحال جایگاه واقعی خود را در عرصه کسب وکار پیدا نکردهاند. اما پیشبینی میشود که با افزایش محبوبیت و رواج دستگاههای هوشمند و رابطهایی مانند آمازون اکو، مردم تلاش خواهند نمود از طریق صدا و صحبت، با کامپیوترها ارتباط برقرار کرده و کارهایشان را از این طریق انجام دهند.
شرکت تکت، یکی از شرکتهایی است که ابزار مخصوص فروش بر اساس فناوری هوش مصنوعی تولید کرده است که از صدا و حس لامسه افراد استفاده میکند.
چانک گاناپاتی، مدیرعامل این شرکت در خصوص محصول شرکت متبوع خود گفت: «دستگاههای ما در حال تغییر هستند و به مرور میتوانند تعامل بیشتری با کاربران داشته باشند. مسلماً هیچکس دوست ندارد در گوشی خود از صفحه کلید استفاده کند، اما این موضوع نیازمند وجود رابطهای صوتی قوی و مناسب است. بنابراین دستگاههای هوشمند باید روز به روز بیشتر رشد کنند تا بتوانند به شکلی طبیعی با کاربران ارتباط برقرار نمایند.»
کارشناسان بر این باورند که در آینده، رابطهای سیستمهای دیجیتال دیگر بر اساس ماشین نخواهند بود، بلکه انسانمحور خواهند شد.
همچنین پیشبینی میکنند که در آینده رابطهای طبیعی انسانی برای سیستمهای دیجیتال ساخته شده و در بخشهای مختلف کسبوکار مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
بارزترین نمونه اینکه آمازون باور دارد دستیار صوتی این شرکت در قالب اسپیکرهای هوشمند اکو میتواند به عنوان بهترین ابزار برای برگزاری کنفرانسهای صوتی، رزرو سرویسهای مختلف، برنامهریزیهای شغلی و حتی مراودات تجاری با شرکا مورد استفاده قرار گیرد.
منبع : آیتنا