اخبار فناوری

نسخه بهاری ویندوز 10 در راه است

 نسخه Spring Creators Update ویندوز 10 با ابن هدف تولید شده است که سوئیچ کردن میان ابزارهای مختلف و مدیریت بر روی آپ‌ها بر اساس یک پلتفرم به زودی روی ویندوز 10 اعمال می‌شود

و تغییرات بسیاز زیادی خواهد داشت.
نسخه نهایی آپدیت بهار بعد از آپدیت پاییز دارای فیچرهای بزرگی است که با عنوان فنی Redstone 4 گسترش پیدا کرده و نام نهایی آن Spring Creators Update شده و بر اساس نام آن در فصل بهار به صورت خودکار روی ویندوز 10 کاربران اعمال می‌شود.
آپدیت های اینگونه در استراتژی مایکروسافت اجباری شده است که در کنار امکانات جدید، بسته‌های امنیتی و رفع باگ نیز دیده می‌شود و کاربر مجبور می‌شود برای جلوگیری از هک شدن سیستم خود، ویندوز 10 را آپدیت کند.
نسخه جدید برای کاربرانی که ویندوز 10 را دارند رایگان می باشد.
همان طوری که اشاره شد بزرگ‌ترین تغییر در نحوه مدیریت ویندوز بر برنامه‌های فعلی و قبلا اجرا شده است که براساس ویژگی «تایم لاین» پنجره‌ها به صورت تاریخی روی صفحه اول به نمایش درمی‌آیند. مرور پنجره‌ها و اضافه کردن عناصر دلخواه به تایم لاین از قابلیت‌های جدید نسخه بهار محسوب می‌شود.
هدف اصلی از این تغییرات با تایم لاین این است که کاربر نگران ذخیره نشدن دیتا نباشد و ادامه کار را با سایر ابزار انجام دهد تا پلتفرم ویندوز با موبایل، تبلت و … ادغام شود.
زبان جدید طراحی مایکروسافت «fluent» نام دارد که به سَبُکی، عمق و حرکت در ویندوز اعتقاد داشته وجایگزین زبان «metro» شده است. مترو زبان طراحی ویندوز 7 و 8 و نسخه اولیه ویندوز 10 بوده است. آنچه کاربر در Fluent مشاهده می‌کند، ظاهری مدرن‌تر، با لایه‌های بیشتر و نیمه شفاف است تا کاربرپسند‌تر خود را نشان دهد.
مرورگر اِج/ Edge مانند سافاری روی Tabها، بی صدا شده و با ابزار لمسی رابطه بهتری پیدا کرده است. پشتیبانی جامع‌تر از کتاب الکترونیکی / eBook در اِج به خوبی تعریف شده است.
دستیار صوتی کورتانا که می توان از آن به عنوان قلب هوش مصنوعی مایکروسافت نام برد در ویندوز 10 گشترش پیدا کرده و با کورتانا می‌توان اپ‌ها را رزومه کرد و از جایی که اپلیکیشن رها شده، مجددا ادامه کار داد.

منبع  خبرآنلاین