اخبار فناوری

برنامه های اندرویدی به ویندوز 10 می آیند

با گسترش خلاء کاربران ویندوز 10 موبایل، مایکروسافت اقدام به تست روش های مختلف مانند ورود برنامه های اندرویدی به ویندوز 10 موبایل

و برنامه های یونیورسال کرد تا این خلاء را حل نماید. با این که مدت‌ها از معرفی اپلیکیشن های یونیورسال ویندوز می‌گذرد، با این وجود بعضی از ازبرنامه ها یونیورسال نیستند و فقط روی کامپیوترهای پی سی یا موبایل اجرا می‌شوند.
یک شرکت نرم‌افزاری روی یک روش ساده برای رفع خلا نرم‌افزاری ویندوز10 کار می کند. این روش بدین صورت است که شرکت MechDome اپلیکیشن های اندروید را به اپلیکیشن های ویندوزی تبدیل می کند تا در محیط ویندوز 10 دسکتاپ اجرا می شوند.
قبل از این راه های زیادی وجود داشت تا برنامه های اندرویدی را روی کامپیوترهای پی سی اجرا کنند. مشهور ترین آنها نرم افزار BlueStacks بود که با شبیه سازی محیط اندروید روی ویندوز، امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در این محیط شبیه سازی شده را فراهم می‌کرد.
روش دیگر، پروژه هایی مانند Phoenix OS و Remix OS بودند که اندروید را به عنوان یک سیستم عامل مستقل در کنار ویندوز نصب می‌کردند و برای استفاده از آن می‌بایست از ویندوز به کلی خارج شده و به محیط اندروید می‌رفتید. هیچ‌کدام از این روش‌ها کامل نبودند و به میزان کافی رضایت کاربران را جلب نکردند.
اما حالا صحبت از تبدیل اپلیکیشن های اندروید به اپلیکیشن های ویندوزی پیش آمده است! MechDome، شرکتی که در زمینه تبدیل برنامه های اندرویدی به برنامه های آیفون فعالیت می‌کند، می خواهد برنامه های اندرویدی را به طور مستقیم روی ویندوز اجرا کند. با توجه به اینکه این برنامه ها به طور مستقیم در ویندوز 10 اجرا می شوند، مانند برنامه های یونیورسال امکان دسترسی به اکشن سنتر و اعلان‌ها را خواهند داشت ومیتوانند صفحات وب را در مرورگر اج باز کنند.
این احتمال وجود دارد که MechDome با استفاده از دیگر API های ویندوز 10، امکانات دیگری به این اپلیکیشن‌ها اضافه کند که به اجرای هرچه بهتر و هماهنگی بیشتر این اپلیکیشن‌ها در محیط ویندوز 10 کمک خواهند کرد اما شکی نیست که این روش هم دارای محدودیت هایی خواهد بود.
این شرکت در حساب توییتر خود چنین گفت:
هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت، ابزار خود را فقط در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد داد یا همه افراد می توانند از آن استفاده کنند

 منبع  وینفون